DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss6-pp208-214Keywords
business game , active learning method , educational process , formation of teamwork skills , resolving dispute situations , selection of information , development of organizational abilities , independence , creativityAbstract
The role and place of gaming technology in the educational process of medical universities depends on the knowledge of teachers to create a combination with other methods of play, other modes of the game. At the same time, it is necessary to understand the theory, education games and functions of technologies.
The place of business games in the educational process are determined by the type of discipline. Business games are made before submitting a lecture course to determine knowledge only when its main experience. The teacher carries out business games after lecture materials to strengthen and implement knowledge in the field of knowledge. The third option can form the entire educational process based on a business game based on. In this case, interest is determined by traditional and business games, traditional and business games that integrate future professional activities. The university often uses compact business games designed for practical training. This is the theoretical basis of this study.
Downloads
References
Аверин, В.А. Психология медицинского образования / В.А. Аверин, Т.Л. Бухарин - Санкт- Петербург, 1994. - С. 167.
Воробьев, А.И. Кафедра гематологии Российской медицинской академии последипломного образования / А.И. Воробьев, С.К. Кравченко, Н.Е. Шкловский-Корди // Российские медицинские вести. – 2001. - №1. - С. 12.
Дещёкина М.Ф., Дианкина М.С., Ильенко Л.И., Леничеко В.П. Деловая клиническая игра в медицинском институте// Педиатрия имени Сперанского. 1989. -№ 3. -С.69-72.
Дианкина М.С. «Профессионализм преподавателя высшей медицинской школы (психолого-педагогический аспект). Москва, 2000.
Кичевский, Р.Л. Психология лидерства / Р.Л. Кичевский – М.: Статут, 2007. - 542 с.
Лернер, И.Я. Дидактические основы методов обучения / И.Я. Лернер. - М.: Педагогика, 1981. - 186 с.
Наумов Л. Б. Учебные игры в медицине -Ташкент, 1986. — 62 с.
Сафин, Р.С. Дидактические основы проектирования экономических технологий обучения / Р.С. Сафин. - Казань: изд-во КГУ, 2004. - 556 с.
Состояние и перспективы последипломного образования. Тезисы межвузовской учебно- методической конференции. - Казань, 1996. – 216 с.
Downloads
177 127Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Каттабек Абдиев, Лутфулла Махмонов, Aнажон Мадашева, Феруза Маматкулова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











