DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss3/S-pp480-488Keywords
advertising , lingvokulturologiya , cultural units , mentality , discourseAbstract
This study discusses that advertising is one of the tools that serve to convey the text of information to the listener or audience, and its national and cultural characteristics. We use language to convey advertising effectively to the audience. It has its own unique style of composing ad text. The structure of the set of thoughts and ideas understood in the ad text is explained through language units and cultural units.
Downloads
References
Аҳмедова О.А. “Лингвокультурология тилнинг маданий феномени сифатида” Хорижий филология.С.- 2019 samxorfil.uz
Арзиқулов. Маданиятшунослик. Дарслик. Т.2012.Б.8
Ўз.миллий.энциклоп. 5-жилд. Т.2003. Б.372-373.
Маслова В.А Лингвокультурология. Учебное пособие для студентов высших учебных заведений.-М.2001.-С.12-16.
Бурстин, Д. Американцы: демократический опыт: монография / Д. Бурстин; пер. с англ. – М.: Издательская группа «Прогресс» – «Литера», 1993. – 832 с..
Д.Тешабоева. “Оммавий ахборот воситалари тилининг нутқ маданияти аспектида тадқиқи(Ўзбекистон Республикаси ОАВ мисолида)” филол.фан.доктори.дис. Т.2012-Б.84.
http:www.lex.uz/symbols.
Саломов Г. Литературный традиции и проблемы художественного перевода (сопоставительный, стилистический и типологический аспекты). Дисс…канд.филол.наук.-Т.,1982.-Б.64
Д.Бахронова “Антропозооморфизмларнинг семантика ва лингвокультурологик хусусиятлари (Ўзбек ва Испан тиллари материалида)филол.фан.бўйича.фал.док.дисс.Т.2017.Б.60
SHERZODOVICH, A. S., & KIZI, R. Z. D. (2020). Interpretation and Written Translation: Related Learning. INTERPRETATION, 6(6).
Аслонова, Ш. И. (2020). ПРОБЛЕМЫ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ МОЛОДЁЖИ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ. Интернаука, (21-1), 59-60.
Sherzodovich, A. S. (2020). The rоle оf оnline teaching and innоvative methоds. Science and education, 1(3), 524-528.
Аслонов, Ш. Ш. (2020). КОМПЬЮТЕРНАЯ ЛИНГВИСТИКА И ФИЛОЛОГИЯ: ПРОБЛЕМЫ И РЕШЕНИЯ. Гуманитарный трактат, (84), 17-19.
Aslonov, S., & Ruzimurodova, Z. (2020). THE USE OF ACRONYMS AND INITIALISMS IN BUSSINES ENGLISH. Студенческий вестник, (12-5), 34-35.
Umida, K., Zarina, R., & Shahram, A. (2020). Characteristics, significance and role of motivation problms in foreign language learning. Asian Journal of Multidimensional Research (AJMR), 9(3), 61-65.
Downloads
146 91Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Умида Махмудова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











