DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss7/S-pp114-121Keywords
trend , nominative , synthesis , linguistic channel , ethnopsychological , marketing , institutional environment , differential features , new words , advertising policy , visual identification , trademark , emotional element , design and combinationAbstract
The role and a place of a brand in a modern society were formed during the long period of development of a human civilization. The separate protoelements of the future trademarks have appeared still in primitive communal formation which period of existence was marked by origin of sign symbolic. Holiday clothes, embroidery, ornaments, amulets, tattoos and rock paintings were the first forms of ostentatious symbolism bearing various semantic meanings Special symbols and signs determined the social status of tribe members and were used to designate the belonging of the community members' things and objects. This article focused on a comprehensive study, observation, analysis of the linguistic characteristics of brands from a scientific and theoretical point of view, as well as relevant scientific and theoretical conclusions, and provides information on the linguistic characteristics of brands based on theoretical sources of scientists.
Downloads
References
Быков К.М. Учение И.П. Павлова и философские вопросы психологии. – М.: Изд-во АН СССР, 1952. – С. 29–30.
Бричева М.М. Лингвистические аспекты нейминга (на материале англоязычных брендов). Ежеквартальный рецензируемый, реферируемый научный журнал «Вестник АГУ». Выпуск 2 (197) 2017. – С. 114.
Вайсгербер Й.Л. Язык и философия // Вопросы языкознания. – Москва, 1993. – №2. – С. 24–25.
Гумбольдт В. Фон. Избранные труды по языкознанию. – М.: Прогресс,
– С. 193.
Гумбольдт В. Фон. Язык и философия культуры. – М.: Прогресс, 1985. – С. 324.
Эргашова М.В. Ўзбектилидалокумва локализация муносабати: Филол. фан. номз. ... дисс. автореф. – Тошкент, 2011. – Б. 21.
Мухарьямова Л.М. Языковой маркетинг: направления стратегии планирования // Государственная служба. № 6, – 2003. – С. 64–73.
Черенков В.И. Генерализация маркетинговой теории: эволюция маркетинга и парадигмы выживания Карла-Эрика Линна // Маркетинг в России и за рубежом. № 4, – 2006. – С. 421–425.
Халина Н. Маркетинговое языкознание как новый формат лингвистики цифрового общества. Limbajşicontext, Anul III, Vol. 2, 2011. www.pdffactory.com.
Довбыш О.В. К вопросу о проблемах перевода экономической терминологии // Когнитивные аспекты изучения языковых явлений в германских языках / О.В. Довбыш. Самара, 2000. – С. 70–74.
Беляева М. Знаковая природа экономического термина как основа перевода / М. Беляева, В.Д. Табанакова // Languageandliterature = Язык и литература. Тюмень: Тюмен. гос. ун-т, 2001. Вып. 9. – С. 12–15.
Комиссаров В.Н. Современное переводоведение: курс лекций / В.Н. Комиссаров. М.: Изд-во Панина, 2006. – С. 21. – C. 192.
Комиссаров В.Н. Современное переводоведение: курс лекций / В.Н. Комиссаров. М.: Изд-во Панина, 2006. – С. 21, 192.
Dominguez F. Toward a Language-marketing Model //International Journal of the Sociology of Language. Vol. 134 (10), 1998.
Glossary of marketing definitions. Sponsored by IFLA Section on Management and Marketing Updated and Corrected Version January 2001. – P. 4.
Маманазаров А., Маманазаров М. Маркетинг терминлари изоҳли луғати. 2012. – Б. 90, 512.
https://medium.com/@ismoilsafarov/brand-haqida-oxirgi-soz-8a17f1699c78.
Ромашова И.П. Лингвистический анализ бренд-коммуникации / И.П. Ромашова // Научный диалог. – 2016. – № 6 (54). – С. 80–93.
https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/brand/dnp_diag.htm
https://smekni.com/a/140409-2/analiz-i-razrabotka-nazvaniy-brendov-tortov-2/.
https://smekni.com/a/140409-2/analiz-i-razrabotka-nazvaniy-brendov-tortov-2/.
Спирина Т.С. Бренд как категория лингвокультурологии и бренд-менеджмента. Гуманитарные исследования. 2018. – № 3 (67). – С. 29–32.
Куликова О.В. Локус-брендинг как отражение спецификигеокультурного пространства (лингвокогнитивный аспект) Вестник СПбГУ. Язык и литература. 2020. – Т. 17. – Вып. 1. – С. 22–37.
Гобэ 2014 – Гобэ М. Присутствие бренда: отличие от повсеместности и эмоциональная атмосфера. В кн.: Гобэ М. Эмоциональный брэндинг: новая парадигма, соединяющая брэнды с людьми. Пер.с англ. П. Миронова. СПб.: BestBusinessBooks, 2014. https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/brand/EB.htm (дата обращения: 31.01.2019).
Downloads
257 126Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Мадиева Мадина

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











