«Бренд»ларнинг лингвистик жиҳатдан назарий таҳлили

  • Ўзбек тили ва адабиёти кафедраси ўқитувчиси, Термиз муҳандислик-технология институти

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss7/S-pp114-121

Kalit so‘zlar

тенденция , номинатив , синтез , лингвистик канал , этнопсихологик , маркетинг , институционал муҳит , дифференциал хусусиятлар , янги сўзлар , реклама сиёсати , визуал идентификация , савдо белгиси , ҳиссий элемент , дизайн ва комбинация , лингвокультурологик хусусиятлар

Annotasiya

Бренднинг замонавий жамиятдаги роли ва ўрни инсоният цивилизацияси ривожланишининг узоқ даврида шаклланган. Келажакдаги товар белгиларининг алоҳида протоэлементлари ибтидоий жамоа даврида пайдо бўлган бўлиб, унинг мавжудлик даври белги рамзийлигининг келиб чиқиши билан ажралиб туради. Байрам кийимлари, кашта тикиш, безаклар, туморлар, татуировкалар ва қоятош расмлари турли семантик маъноларга эга бўлган ғайриоддий символизмнинг дастлабки шакллари эди. Ушбу мақолада брендларнинг лингвистик хусусиятларини илмий-назарий нуқтаи назар билан атрофлича текшириш, кузатиш, таҳлил қилиш ҳамда тегишли илмий-назарий хулосалар чиқаришга қаратилди ва брендларнинг лингвистик хусусиятлари ҳақида олимларнинг назарий манбаларига асосланган ҳолда маълумотлар келтирилди.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

Быков К.М. Учение И.П. Павлова и философские вопросы психологии. – М.: Изд-во АН СССР, 1952. – С. 29–30.

Бричева М.М. Лингвистические аспекты нейминга (на материале англоязычных брендов). Ежеквартальный рецензируемый, реферируемый научный журнал «Вестник АГУ». Выпуск 2 (197) 2017. – С. 114.

Вайсгербер Й.Л. Язык и философия // Вопросы языкознания. – Москва, 1993. – №2. – С. 24–25.

Гумбольдт В. Фон. Избранные труды по языкознанию. – М.: Прогресс,

– С. 193.

Гумбольдт В. Фон. Язык и философия культуры. – М.: Прогресс, 1985. – С. 324.

Эргашова М.В. Ўзбектилидалокумва локализация муносабати: Филол. фан. номз. ... дисс. автореф. – Тошкент, 2011. – Б. 21.

Мухарьямова Л.М. Языковой маркетинг: направления стратегии планирования // Государственная служба. № 6, – 2003. – С. 64–73.

Черенков В.И. Генерализация маркетинговой теории: эволюция маркетинга и парадигмы выживания Карла-Эрика Линна // Маркетинг в России и за рубежом. № 4, – 2006. – С. 421–425.

Халина Н. Маркетинговое языкознание как новый формат лингвистики цифрового общества. Limbajşicontext, Anul III, Vol. 2, 2011. www.pdffactory.com.

Довбыш О.В. К вопросу о проблемах перевода экономической терминологии // Когнитивные аспекты изучения языковых явлений в германских языках / О.В. Довбыш. Самара, 2000. – С. 70–74.

Беляева М. Знаковая природа экономического термина как основа перевода / М. Беляева, В.Д. Табанакова // Languageandliterature = Язык и литература. Тюмень: Тюмен. гос. ун-т, 2001. Вып. 9. – С. 12–15.

Комиссаров В.Н. Современное переводоведение: курс лекций / В.Н. Комиссаров. М.: Изд-во Панина, 2006. – С. 21. – C. 192.

Комиссаров В.Н. Современное переводоведение: курс лекций / В.Н. Комиссаров. М.: Изд-во Панина, 2006. – С. 21, 192.

Dominguez F. Toward a Language-marketing Model //International Journal of the Sociology of Language. Vol. 134 (10), 1998.

Glossary of marketing definitions. Sponsored by IFLA Section on Management and Marketing Updated and Corrected Version January 2001. – P. 4.

https://kartaslov.ru/.

https://ru.wiktionary.org/.

Маманазаров А., Маманазаров М. Маркетинг терминлари изоҳли луғати. 2012. – Б. 90, 512.

https://medium.com/@ismoilsafarov/brand-haqida-oxirgi-soz-8a17f1699c78.

Ромашова И.П. Лингвистический анализ бренд-коммуникации / И.П. Ромашова // Научный диалог. – 2016. – № 6 (54). – С. 80–93.

https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/brand/dnp_diag.htm

https://smekni.com/a/140409-2/analiz-i-razrabotka-nazvaniy-brendov-tortov-2/.

https://smekni.com/a/140409-2/analiz-i-razrabotka-nazvaniy-brendov-tortov-2/.

Спирина Т.С. Бренд как категория лингвокультурологии и бренд-менеджмента. Гуманитарные исследования. 2018. – № 3 (67). – С. 29–32.

Куликова О.В. Локус-брендинг как отражение спецификигеокультурного пространства (лингвокогнитивный аспект) Вестник СПбГУ. Язык и литература. 2020. – Т. 17. – Вып. 1. – С. 22–37.

Гобэ 2014 – Гобэ М. Присутствие бренда: отличие от повсеместности и эмоциональная атмосфера. В кн.: Гобэ М. Эмоциональный брэндинг: новая парадигма, соединяющая брэнды с людьми. Пер.с англ. П. Миронова. СПб.: BestBusinessBooks, 2014. https://www.marketing.spb.ru/lib-comm/brand/EB.htm (дата обращения: 31.01.2019).

Yuklashlar

257 126

Nashr qilingan

«Бренд»ларнинг лингвистик жиҳатдан назарий таҳлили

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Мадиева , М. . (2022). «Бренд»ларнинг лингвистик жиҳатдан назарий таҳлили. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 3(7/S), 114–121. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss7/S-pp114-121