Principles for improving foreign language teaching methodology (using Italian as a case study) using traditional and innovative teaching methods in higher education institution

  • Senior Lecturer, Samarkand State Institute of Foreign Languages, Samarkand, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss9/S-pp123-128

Keywords

innovative teaching methods , traditional teaching methods , information technology , higher education institutions

Abstract

The article considers the advantages and disadvantages of traditional and innovative methods of foreign language teaching (Italian as an example) in higher education institutions. One of the main components of learning process is student, his personality and individuality. That's why the main role of modern teacher is to choose the method of organization of students' learning activity, which best corresponds to the set aim of teaching. The author presents the results of the research about real application of innovative methods of teaching in higher education and reveals the reasons for the lack of innovative methods of teaching foreign language (by the example of Italian) in higher education institutions. The article also touches upon the use of Internet resources as a mean of increasing the amount of oral communication in  foreign language in full-time and distance education.

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Владимирова Л.П. Проблемы интеграции формального и неформального образования в условиях единой информационно-образовательной среды. Научно-практический журнал "Открытое образование" № 5 (100) 2013.

Зимняя И.А. Педагогическая психология: Учебник для вузов. Изд. второе, доп., испр. и перераб. – М.: Логос, 2004 – 384 с.

Методика обучения иностранным языкам: традиции и современность / Под ред. А.А. Миролюбова. Обнинск: Титул, 2010. – 464 с.

Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина и др.; / Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений под ред. Е.С. Полат. – 4-е изд., стер. –М,: Издательский центр «Академия», 2009, - 272 с.

Полат Е.С. Теория и практика дистанционного обучения: Учеб. пособие для студ. высш.пед.учеб.заведений – М.. Издательский центр «Академия», 2004 - 416 с.

Белозубов А.В. Система дистанционного обучения Moodle: учебнометодическое пособие / А.В. Белозубов, Д.Г. Николаев. – СПб: ф-т ИТиП СПбГУ ИТМО, 2007. – С. 108.

Владимирова Л. Дистанционное обучение иностранным языкам // Lambert 7. academic publishing. 2017. – С. 3–4.

Пузейкина Л.Н., Бояркина А.В. «Расширенные возможности преподавания

иностранного языка в вузе с использованием систем дистанционного обучения (на примере курсов сетевого сопровождения аудиторных занятий по немецкому языку)» // Серия «ВЕСТНИКА СВФУ» № 4 (12), 2018. – С. 61–70.

Кравченко Г.В. Использование дистанционной среды Moodle в образовательном процессе студентов дневной формы обучения / Г.В. Кравченко. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/search.

Курамшин Ю.Ф., Круглик И.И. Исследование эффективности олимпийского

образования студентов на основе дистанционной педагогической технологии //Человек и образование. 2015. № 3 (44). – С. 165–168.

Тухтасинов И., Хакимов М. Современные взгляды на проблему дистанционного и традиционного методов обучения итальянскому языку в высших учебных заведениях // Общество и инновация. 2021. Vol. 1 № 2, – С. 111–117.

Чигинцева А.А. Актуальные проблемы дистанционного обучения //Вопросы студенческой науки. 2018. № 3 (19). – С. 10–13.

Щерба Л.В. Преподавание языков в школе. Общие вопросы методики: Учеб. пособие для студ. филол. фак. – 3-е изд., испр. и доп. – СПб.: филологический факультет СПбГУ; М.: Издательский центр «Академия», 2003 – С. 160.

Khakimov M.R. Chet tillarni masofadan o‘qitish: zamonaviy tendentsiyalar va rivojlanish istiqbollari // Жамият ва инновациялар. 2021. № 8, - С. 252-257

Downloads

161 212

Published

Principles for improving foreign language teaching methodology (using Italian as a case study) using traditional and innovative teaching methods in higher education institution

How to Cite

Khakimov, M. (2022). Principles for improving foreign language teaching methodology (using Italian as a case study) using traditional and innovative teaching methods in higher education institution. Society and Innovation, 3(9/S), 123–128. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss9/S-pp123-128