DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol3-iss10/S-pp155-165Keywords
scientific research , creative thinking , understanding of problem situations , formation of scientific tasks from practical tasks , assimilation , conducting scientific research , education of responsibility and diligence among students , organization , rational use of time, achievement of goalsAbstract
In this article, it is based on the fact that calls of time requires students to have research skills. Some definitions of term "scientific research" are given in research sources. The process of revealing new knowledge and theories, the study of any process on the basis of theoretical knowledge is widely covered. In the article, students must acquire in-depth knowledge of specialty, critical and analytical thinking (understanding nature of events based on dialectics of cause and effect), non-standard, creative thinking, understanding of problems and problem situations related to the field, formation of scientific problems from practical problems, search for sources, processing sources found, the ability to present gained knowledge in a new way, the presence of goal in conducting scientific research, educating students in responsibility and diligence, organization, rational use of time, suggestions and recommendations for perseverance in achieving goal, issues of direction for scientific research.
Downloads
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида”ги Фармони// Ўзбекистон Республикаси Қонун ҳужжатлари тўплами –Т., 2017. –Б.39.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “2019-2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини инновацион ривожлантириш стратегиясини тасдиқлаш тўғрисида”ги Фармони // Ўзбекистон Республикаси Қонун ҳужжатлари тўплами –Т., 2018. –Б.239.
Жак Ашенбройх. Революционные фундаментальные инновации. Состояние инноваций в 2016. stateofinnovatijn.com
Потапова Е.Н. Формирование исследовательской компетенции на уроках информатики. // http://tmo.ito.edu.ru/2014/section/229/94666/index.html
Рябова Л.Г. Исследовательская деятельность учащихся. Открытый урок. РФ/статьи/581619/
Каюмова Н.А. Педагогик ва ахборот технологиялари интеграциясида информатика ўқитувчисини тайёрлашнинг методик тизимини ишлаб чиқиш // “Замонавий таълим” журнали, 2018, № 4. –34-40-б
Каюмова Н.А. Педагогик ва ахборот технологиялари интеграциясида информатика ўқитувчисини тайёрлашнинг методик тизими / Монография. – Т.: “Фан ва технология”, 2018. -58-б
Леонтович. А.В. Учебно-исследовательская деятельность школьника как модель педагогической технологии. // Журнал «Народное образование», 1999. № 10. -С. 152-158
Пружинин Б.И. Прогностические функции педагогического исследования: философско-методологический анализ // Вопросы философии. 2018. № 6. http://vphil.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=1975
Сластёнин В.А. и др. Педагогика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. М.:, 2015 г.
Lamanauskas, V. (2012). Development of scientific research activity as the basic component of science education. Journal of Baltic Science Education, 11 (3), 200-202.
Vincentas Lamanauskas and Dalia Augienė / Procedia - Social and Behavioral Sciences 167 (2015) 131 – 140.
Усмонов Б.Ш. Ривожланган давлатларда олий таълим тизими. Таълим, фан ва инновациялар. 2015 й. №1
Федоров М.В., Пешина Э.В. Современные концепции управления знаниями //Стратегическое управление университетом. – 2012. – № 3(79). – С. 6–12.
Sturgeon T.J. How Silicon Valley Came to Be. In Uniderstanding Siticon Valley: The Anatomy of an Entiepreneurial Region. Stanford, CA: Stanford University Press, 2005. pp 16-19.
Downloads
190 99Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Абдумалик Кадиров

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











