DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss1-pp104-109Keywords
communicative competence , competence , educational activity , cognitive , reflexive , linguistic , thinking , creative thinking , communicative culture , language skills , structural approach , functional approachAbstract
Pedagogical-psychological characteristics, factors, and conditions of the development of communicative competence among students of "Temurbek School" are shown in the article. It is shown that the features of their educational activities, level of knowledge, personal qualities, and reflexive processes are especially important in the development of communicative competence in their studies.
Downloads
References
Богоявленский Д. Н. Психология учения русскому языку // Русский язык в школе. 1977. -№ 5.– С. 79.
Выготский Л. С. Избранные психологические исследования. Мышление и речь. Проблемы психологического развития ребенка / под ред. А. А. Леонтьева и А. Р. Лурия. -М.: АПН РСФСР, 1956. – С. 300-312
Гальперин П. Я. К исследованию интеллектуального развития ребенка. II Возрастная и педагогическая психология: Тексты / Сост. и комплект. Шуаре Марта А. -М.: Изд-во МГУ, 1992. – С. 96-109.
Дидактика современной школы. Пособие для учителей / под редакцией В. А. Онищука.-М.: Советская школа, 1987. – 62 с.
Жуйков С. Ф. Психологические основы повышения эффективности обучения младших школьников родному языку. -М.: Педагогика, 1979. – 184 с.
Зимняя И. А. Психологические аспекты обучения говорения на иностранном языке. -М., 1978. – С. 71.
Кулюткин Ю. Н., Бездухов В. П. Ценностные ориентиры и когнитивные структуры в деятельности учителя. -Самара: Изд-во СамГПУ, 2002. – 400 с.
Леонтьев А. А. Психолингвистические проблемы общения и обучения языку.- М, 1976. – С. 8-29.
Пассов Е. И. Коммуникативное иноязычное образование. -Липецк: ЛГПИ, 1998. – 159 с.
Downloads
162 109Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Барно Сапаева (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











