DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss6/S-pp24-32Keywords
historical process , Russia , approach , education system , Uzbekistan , colonialismAbstract
The research of the historical process of all periods based on real cases, the analysis of resources related to this time period, data visualization and, of course, comparative analysis are indispensable approaches to the study of historical science. Educational reforms are an important aspect of any time period. In the history of our country, the issue of eradicating illiteracy was actively discussed at the initial stage of the Russian colonial period, and state policy reached the level of the formation of reasonable laws.
Downloads
References
Калинин М.И. О коммунистическом воспитании. – Москва, 1968; Киров С.М. О народном воспитании и просвещении. – Москва, 1969;
Крупская Н.К. Женщина в стране социализма. – Москва, 1938;
Крупская Н.К. Заветы Ленина о раскрепощении женщины. – Москва, 1933;
Крупская Н.К. О женском профессиональном образовании. Том 2. – Москва, 1978;
Икрамов А. О задачах культурной революции. “Правда Востока”, 1925 года 12 май.;
Ходжаев Ф. 10 лет борьбы и строительства. – Самарканд, 1928.;
Ахунбабаев Й. Культурные достижения Узбекистана // Революция и национальность. 1932. №1.;
Зеленский И.А. В борьбе за культуру // За партию. 1928. №3.
А.Фитрат, Темур сағанаси. – Тошкент, 1922. Рахимий Ш. Просвещение узбеков // Наука и просвещение. 1922.
Қори Ниёзов Т.Н. Совет Ўзбекистони маданияти тарихидан очерклар. – Тошкент: Уздавнашр, 1957; Раджабов С. Из истории строительства советской школы в Узбекистане. – Ташкент: Учпедгиз, 1957.
Куманев В.А. Ленинский комсомол в борьбе за всеобщую грамотность в СССР. – Москва, 1960. – 64 с.;
Королёв Ф.Ф., Корнейчик Т.Д., Равкин З.И. Очерки по истории Советской школы и педагогики 1921-1931. – Москва: 1930.
Downloads
208 95Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Мухайёхон Эргашева (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











