The integrative structure and structural-content components of the development of organizational-management competencies of master's students in socio-cultural activities

  • PhD, Docent, University of Journalism and Mass Communications of Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss8/S-pp53-62

Keywords

competence , organizational-management competence , professional-personal , motivational , communicative , information-communicative

Abstract

Today, the continuous evolution of techniques and technology and the speedy updates of knowledge necessitate that Master's students possess the capacity to adjust to modern conditions and pursue novel knowledge. The article discloses the components, essence, and content of the notion of organizational-management competence while emphasizing the techniques by which these can be fostered in Master's students. The cognitive, functional, professional-personal, motivational, communicative, and information-communicative components of organizational management competence among master's students were analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 7-fevraldagi “O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha Harakatlar Strategiyasi to‘g‘risida”gi PF-4947-son Farmoni. O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2017-y., 6-son, 70-modda.

Абыкенова, Д. Б., & Асаинова, А. Ж. (2017). Проблема формирования информационно-коммуникационной компетентности магистранта как будущего научно-педагогического работника: опыт Казахстана. Science for Education Today, 7(1), 34-48.

Абыкенова, Д. Б., & Асаинова, А. Ж. (2017). Проблема формирования информационно-коммуникационной компетентности магистранта как будущего научно-педагогического работника: опыт Казахстана. Science for Education Today, 7(1), 34-48.

Абыкенова, Д. Б., & Асаинова, А. Ж. (2017). Проблема формирования информационно-коммуникационной компетентности магистранта как будущего научно-педагогического работника: опыт Казахстана. Science for Education Today, 7(1), 34-48.

Горбачев, А. А., Манвелян, М. А., & Иванов, В. В. (2015). Педагогические условия формирования организационно-управленческих компетенций у студентов в вузе. Культурная жизнь Юга России, (2), 36-39.

Сахарова, Н. С. (1999). Категории «Компетентность» и компетенция в современной образовательной парадигме. Вестник Оренбургского государственного университета, (3), 51-58.

Ильмушкин, Г. М., & Нечаева, Н. Ю. (2018). Педагогические условия формирования организационно-управленческой компетентности будущих специалистов атомной отрасли. Современные наукоемкие технологии, (12-1), 193-198.

Ильмушкин, Г. М., & Нечаева, Н. Ю. (2019). Критерии и уровни сформированности организационно-управленческой компетентности будущих специалистов атомной отрасли. Современные наукоемкие технологии, (3), 100-106.

Канаев, Б. И. (2003). Педагогический анализ результата образовательного процесса: практико-ориентированная монография. Москва-Тольятти: ИИО РАО.

Краковская, О. С. (2015). Формирование организационно-управленческой компетенции бакалавров лингвистики (Doctoral dissertation, Балт. федер. ун-т им. Иммануила Канта).

Кричевский, В. Ю. (2001). Управление – деятельность профессиональная. СПб.: СПбГУПМ.

Никитина, Л., Шагеева, Ф., & Иванов, В. (2006). Технология формирования профессиональной компетентности. Высшее образование в России, (9), 125-127.

Смородинова, М. В. (2015). Формирование предметных компетенций учащихся основного общего образования (Doctoral dissertation, МВ Смородинова).

Шумилин, В. С., Печников, А. Н., & Сизов, Д. С. (2020). Особенности формирования профессиональной компетентности слушателя магистратуры высшего военного учебного заведения в соответствии с требованиями федеральных государственных образовательных стандартов нового поколения. Вестник Военной академии материально-технического обеспечения им. генерала армии АВ Хрулева, (3), 28-34.

Khasanova, G. (2023). Essence and Components of The Concept of Organizational and Management Skills of Master's Students. European Journal of Pedagogical Initiatives and Educational Practices, 1(2), 217-222.

Khasanova, G. (2023). Scientific Evidence and Their Role in Pedagogical Research. European Journal of Pedagogical Initiatives and Educational Practices, 1(2), 59-64.

Spencer, L. M., & Spencer, P. S. M. (2008). Competence at Work models for superior performance. John Wiley & Sons.

Downloads

103 63

Published

The integrative structure and structural-content components of the development of organizational-management competencies of master's students in socio-cultural activities

How to Cite

Khasanova , G. (2023). The integrative structure and structural-content components of the development of organizational-management competencies of master’s students in socio-cultural activities. Society and Innovation, 4(8/S), 53–62. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss8/S-pp53-62