DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol4-iss6-pp95-99Keywords
non-linguistic education , assessment of the quality of teaching foreign languages , quality of education , education efficiency , assessment indicators , criteriaAbstract
The article deals with the issue of an assessment of the quality of teaching a foreign language in non-philological national and foreign higher educational institutions. The author analyzed the research results and the opinions of researchers on the criteria for assessing and measuring the learning process and presented them in this article.
Downloads
References
“Чет тилларни ўрганиш тизимини янада такомиллаштириш чора тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-1875-сон қарор. Халқ сўзи. 2012.
“Ўзбекистон Республикасида хорижий тилларни ўрганишни оммалаштириш фаолиятини сифат жиҳатидан янги босқичга олиб чиқиш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-5117-сон қарор.
“Таълим муассасаларида чет тилларини ўқитишнинг сифатини янада такомиллаштириш чоратадбирлар тўғрисида”ги 610-сонли қарор.
Моханан K.П. Assessing the quality of teaching in higher education. Centre for Development of Teaching & Learning, 1-4. Retrieved on April 18, 2006.
Афанасева M.P., Кейман И.С., Севрук A.И. Управление качеством в образователном учреждении // Стандарти и мониторинг в образовании. 1999. -№ 1. С. 35-38.
Плотников Леонид Дмитриевич. Система управления качеством образования в образователном учреждении (бакалавриат). Лекция 5. 2016.
Downloads
112 86Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Анваржон Курганов (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











