DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss11/S-pp136-140Keywords
technique , physical labor , mental labor , active activityAbstract
This article discusses the tasks and methods involved in teaching the science of technology. It also addresses the purpose of this discipline and examines the impact of science on young students. The study of this discipline aims to prepare students for unexpected events that may occur in their lives.
Downloads
References
Беспалько В.П. Педагогика и перспективные технологии обучения. М.: ИРПО, 1995. 332 с.
Сластенина В.А. Педагогика. М. Издательский центр Академия, 2002. 576 с.
Педагогика и психология высшей школы: Учебное пособие. – Ростов н/Д: Феникс, 2002. – 544 с.
Харламов И. Ф. Педагогика: Учеб. пособие. – 4-е изд., перераб. и доп. – М: Гардарики, 2000. – 519с.
Подласый И.П. Педагогика, Новый курс: Учебник для студ. пед. вузов: в 2-х кн. – М.: Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 2000. – Кн. 1: общие основы. Процесс обучения. – 576 с.
Иванов Д.А. Компетенции и компетентностный подход в современном образовании. – Завуч. Журнал. – № 1- 2008. – С. 8-11.
Голубева Л.В., Чегодаева Т.А. Анализ урока: типология, методики, диагностика. – Волгоград: Учитель, 2007.
Конышева Н.М. Методика трудового обучения младших школьников: основы дизайн образования. – М.: Академия, 1999.
Downloads
73 33Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Шерзод Кенжаев, Сайёра Казакова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











