DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss1-pp91-96Keywords
project work , STEAM approach , practice , competenceAbstract
This article focuses on the organization of physics education in general education schools based on the STEAM approach, which aims to increase students' interest in science, technology, engineering, creativity, and mathematics. Literature on the challenges of implementing the STEAM approach in the educational process and experiences in addressing them abroad were analyzed from the perspective of teachers' requirements for educational outcomes. Based on the analyzed data, information is provided on utilizing the STEAM approach to develop students' competencies in applying knowledge gained during physics lessons to practical situations.
Downloads
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 5-sentyabrdagi “Xalq ta’limi tizimiga boshqaruvning yangi tamoyillarini joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” PQ-3931-sonli Qarori.
Григорьева Ж.В. Организация исследовательской деятельности учащихся по физике. Молодой учёный. Ежемесячный научный журнал № 12 (59) / 2013.
Анисимова Т.И. Подготовка педагогов для STEAM-образования / Т.И.Анисимова, Ф.М.Сабирова, О.В.Шатунова // Высшее образование сегодня. - 2019. - С. 31 - 35.
Хачатурьянц, В.Е. Использование элементов STEAM-образования в межпредметной интеграции биологических знаний школьников на базе создаваемой в России сети Кванториумов / В.Е.Хачатурьянц, А.В.Теремов // Европейский союз ученых. - 2021. - № 1. - С. 56-60.
Анисимова, Т.И. STEAM-образование как инновационная технология для Индустрии 4.0 / Т.И.Анисимова, О.В.Шатунова, Ф.М.Сабирова // Научный диалог. - 2018. - № 11. - С. 322-332.
Q.Xoliqov, B.Amirullayeva, “Umumiy o‘rta ta’limda STEAM yondashuvi”, O‘quv-uslubiy majmua, Samarqand-2021.
https://sites.google.com/site/larionovanv/metodiceskaa-kopilka/stem
Downloads
50 53Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Курбонбой Холиков, Мархабо Кулиева, Нилуфар Кайтарова , Шакарой Маматова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











