DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss2/S-pp103-106Keywords
broad approach , intensive approach , cognitive process , cognitive ability , pedagogical phenomenon , bilaterally interconnected process , activity , activationAbstract
This article examines the concept of cognitive activity and highlights the importance of addressing pedagogical and psychological challenges in studying ways and methods to develop cognitive activity in preschool children. It emphasizes that cognitive activity is a socially significant quality of an individual and underscores the importance of its formation in preschool children through various types of activities.
Downloads
References
Asqarova D.Q Bolalarni maktab ta’limiga tayyorlash metodikasi. – T.: Navro‘z nashriyoti, 2020. – 139 b.
Когнитивная психология в контексте проблем современного образования. Коллективная монография. Под редакцией А.А.Вербицкого, Е.Б.Пучковой. – Москва, МГПУ, 2017. – 330 с.;
Лифинцева Н.И. К.Д.Ушинский о формах взаимного соотнесения и гармонии веры и научного знания в образовании // Вестник ПСТГУ. Серия 4: Педагогика. Психология. 2008.
Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы исследования. – Санкт-Петербург: Питер, 2002. – С. 264.;
Головастикова Т.М. Как сделать учение увлекательным? // Начальная школа. – 2006, №2. – С. 30-34.;
Вишнякова С.М. Профессиональное образование: Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика. – Москва, НМЦ СПО, 1999. – 538 с.;
Downloads
38 12Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Гулноза Ваисова (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











