DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss3/S-pp122-132Keywords
tourism , training , management , tourism sector , manager , personnel , economics , marketingAbstract
The article examines the development of tourism in Uzbekistan, the issues of training personnel in the field of tourism in the context of modern requirements of the State Educational Standard and the experience of teaching students of the relevant profile in universities of Western European countries and the United States.
Downloads
References
Тhe Knowledge Based Economy. Organization For Economic Cooperation and Development, Paris. 1996. – P. 9.
Балицкая И. В. Мультикультурное образование в США, Канаде и Австралии: автореф. дис. … д-ра. пед. наук. М., 2009; Бар Р. Б. От обучения к учению – новая парадигма высшего образования // Университетское образование: от эффективного преподавания к эффективному учению. Минск, 2001. С. 13–39; Виноградова Т. В. Технология продаж услуг туристской индустрии: учеб. М., 2010; Восколович Н. А. Маркетинг туристских услуг: учеб. М., 2009.
Cowen S. Teaching and Tenting: The Organizational Perspective. Business Strategy. San Francisco, 1996 . P. 15.
Корнеева Л. И. Дополнительное гуманитарное образование менеджеров в России и Германии: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Екатеринбург, 2005.
Денисов В. М. Ресурсы менеджера. Менеджмент в России и за рубежом. URL: http://www.dis. ru/manag/ arhiv/2003/4/6.html
The future of Project Management. Vancouver, 1999.
Вудкок М. Раскрепощенный менеджер. М., 1991. С. 34.
Downloads
147 101Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 A.I. Rakhmatov

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











