DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss5/S-pp277-284Keywords
primary education , English language , functional literacy , scientific theory , analysis , methodology , scientific essence , pedagogical technologies , opinions , personal qualities , abilities , level of knowledge , pedagogical factorAbstract
This article is devoted to the interpretation of literature on the formation of functional literacy of primary school students. Today, further development of the education sector, analysis of functional factors influencing the further growth of students' knowledge and skills, their mental abilities, is one of the urgent tasks facing this area. From this point of view, it is important to study the necessary measures to develop the functional literacy of primary school students and ensure its sustainable growth. A comparative analysis of pedagogical factors that are considered important in improving students' literacy is also important.
Downloads
References
Послание Президента Республики Узбекистан Шавката Мирзиёева Олий Мажлису. 28.01.2020й. https://review.uz/uz/post/uzbekiston-respublikasi-prezidenti-savkat-mirzieevning-olij-mazlisga-murozaatnomasi
И.Л.Бим Основные направления организации обучения иностранным языкам на старшей ступени полной средней школы // Иностранные языки в школе. 2002. № 5. С. 8.
Перминова Л.М. Минимальное поле функциональной грамотности //Педагогика. - 1999. - №2. - С. 26-29. В.А.Мижериков; Под. общ. ред. П.И. Пидкасистого. - М.: ТЦ Сфера, 2004. - 448 с. Психологический словарь. - Ml, 1998. - 640с.
Махмудов А.Х. Дидактические основы внедрения компетентностного подхода в процесс непрерывного образования // Непрерывное образование. -2012. - № 4. - C.8-12
Маткаримов А.М. Формирование базовых компетенций студентов на основе международной оценочной программы PISA. - Кандидат педагогических наук. (доктор философии) Дисс. автореф. - Сгнивший. 2022. 55-c.
Леонтьев А.Ы. Деятельность. Сознание. Личность. -М., 1977. - 102 с. Леонтьев. - М.: Издательский дом Шалвы Амонашвили, 2004. - 224 с. (Антология гуманной педагогики).
С.Е.Шишов, В.А.Кальней Мониторинг качества образования в школе. - М.: Российское педагогическое агентство, 1998. - 354 с. Лебедев О.Е. и др:' -Новое качество школьного образования: возможности современной школы / Под общей редакцией О.Е. Лебедева; авторы: Лебедев О.Е., Неупокоева Н.И., Бакушина А.Н., Конасова Н.Ю. - СПб.: СПб АППО; 2003. - 154 с.
A.M.Моисеева Нововведения во внутришкольное управление / Под общ. ред. - М.: Российское педагогическое агентство, 1998. - 232 с.
М.М.Поташник Управление современной школы / М.М.Поташник, A.M. Моисеев. - М.: Новая школа, 1997. - 352 с.
Шамова Т.И., Шарай Н.А. Системный подход к управлению качеством образования в школе // Завуч. - 2002. - № 8. - С. 92-96.
ISAKOV, A. (2024). Fostering creativity in art education through digital tools.
Kopaysinovna, K. S. (2022). Age-related Characteristics and Teacher's Skills of Introducing Artistic Works to Preschool Children. Berlin Studies Transnational Journal of Science and Humanities, 2(1.5 Pedagogical sciences).
Mahmudjanovna, T. G. Z. (2023). Components and Approaches in Didactic Model of Critical Thinking Formation in Primary Class Students. Web of Synergy: International Interdisciplinary Research Journal, 2(4), 324-335.
Маслова Ю.А. // От качества образования к качеству жизни // ж. Высшее образование в России. 2006. - № 10. - С. 66-69
Ибрагимов А.А. Совершенствование системы повышения квалификации работников народного образования на основе многовекторного подхода: Пед. наука. дел. док. Кандидатская диссертация. – Самарканд, 2018. – 215 с.
Downloads
29 4Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Кизлархон Турдалиева (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











