DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss5/S-pp54-57Keywords
music , aesthetics , education , teacher , method , radio , television , literatureAbstract
The article discusses how the method of spiritual-educational and musical-aesthetic education of young people, especially students, is an important approach for music teachers. It explains that musical values shape students' worldviews, enhance their understanding, thinking, and social relationships, and create opportunities for them to deeply grasp the core meaning of phenomena. Additionally, the text emphasizes the significance of spiritual and moral education in this context.
Downloads
References
Маънавий-маърифий ишлар самарадорлигини ошириш ва соҳани ривожлантиришни янги босқичга кўтариш тўғрисида. Ўзбекистон Республикаси Президентининг ПҚ-3160-сон қарори. 2017 йил 28 июль.
Аннамуратова С. Педагогические основы художественно-эстетического воспитания старшеклассников, во внеклассные работы. Дисс. Докт.пед.наук. – Т., 1991. – 427 стр.
Артиков Н. Формирование нравственной личности учащихся на основе национальных и общечеловеческих ценностей: Дисс. Докт. Пед. Наук. – Т, 1998. – 320 стр.
Верб.М.А. Педагогические основы формирования эстетической культуры старших школьников / Ленинград. Пед. Ин-тим. А.И.Герцена. – Л.1980. – 80 с.
Ирзаев Б. Ўзбек мусиқа маданияти тарихи саҳифаларидан. – Т.: Академнашр, 2017. – 160 б.
Downloads
24 8Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Караматдин Заретдинов (Автор)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











