Pedagogik nazorat orqali universitet bitiruvchilarining kasbiy malakasini shakllantirish

  • Tayanch doktorant, Belarus-O‘zbekiston qo‘shma tarmoqlararo amaliy texnik kvalifikatsiyalar instituti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss3/S-pp42-54

Kalit so‘zlar

malaka , ta’lim , talabalar , kasbiy tayyorgarlik , texnik ta’lim , madaniyat , o‘quv jarayoni , talabalarni tayyorlash

Annotasiya

Maqolada zamonaviy madaniyat turiga mos keladigan va sivilizatsiyaning yangi bosqichiga javob beradigan ta’lim modellari yaratilgan bo‘lib, ular ta’lim va ishlab chiqarish tizimlarining izomorfik identifikatsiyasiga asoslangan integratsiya jarayoni sifatida kasbiy ta’limni rivojlantirish strategiyasi, bitiruvchilarni tayyorlash darajasi va ularga qo‘yiladigan talablar o‘rtasidagi ziddiyatni hal qilish bilan bog‘liq. kasbiy soha, universitetning kasbiy makoniga hissa qo‘shadi, bunda talabalarning malakasi va ijodiy imkoniyatlari nafaqat hal qiluvchi omillarga, balki muvaffaqiyatli pedagogik faoliyatning subyektiv ongli sharoitlariga aylanadi, kasbiy ta’limning integral natijasi maxsus o‘quv fanlari va pedagogik boshqaruv vositalarining kasbiy vositalari bilan ifodalanishi kerak, bunday muhitning haqiqiy shartlari talabalarning kompetensiyasini aks ettiradi, uning mohiyati ushbu konsepsiyaning tarkibiy qismlarini natija sifatida qo‘llash orqali aniqlanishi mumkin kasb-hunar ta’mlimi, umumiy va o‘ziga xoslikni ajratib ko‘rsatish va uning tuzilishini aksiologik, kognitiv, motivatsion, texnologik va hissiy-ixtiyoriy komponentlar bilan ifodalashga imkon beradigan narsa talabalarni tanlashda kasbiy tayyorgarlikning psixologik va pedagogik xususiyatlarini hisobga oladi: o‘quv jarayonining ijodiy tabiati; hayotiy tajribani o‘rganish va tahlil qilish jarayonida ijtimoiy tajribani o‘zlashtirish; o‘quv faoliyatini kasbiy faoliyatga izchil o‘zgartirish; kasbiy asbob bilan.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

Креховец Е.В. (2018). Роль дружеских социальных связей в адаптации выпускников вузов на рынке труда. Народонаселение. №4. C. 123-125

Korchagina I.A., Lukina L.A.(2017). Improving the competitiveness of graduates of secondary vocational education in the regional labor market. Bulletin of the Udmurt University. The series “Economics and Law” 2017. vol.3. pp. 48-50.

Дружинина, Е. С. (2021). Проблемы молодежного сегмента российского рынка труда и новые акценты политики поддержки занятости молодежи.

О. В. Забелина, А. М. Асалиев, Е. С. Дружинина. Экономика труда.. № 9. С. 985-1000.

Фролова, Е.В. (2021). Трудоустройство выпускников российских вузов: проблемы и возможности развития профессиональной идентичности.

Е.В. Фролова, О.В. Рогач. Экономика образования. № 3(124). С. 71- 78.

Дружинина, Е. С. (2022). Предпосылки развития центров трудоустройства и карьеры в системе высшего образования / Е. С. Дружинина // Интеллект. Инновации. Инвестиции. №5. С. 20-30.

Юдина Т.Н., Мазаев Ю.Н., Кириллов А.В. (2019). Поиск работы выпускницами московских вузов: мотивация и притязания. Вестник российского университета дружбы народов. Серия: социология. №3 С. 460-461.

Серова Л. М., Мазаева К. А. (2013). Трудоустройство выпускников по данным мониторинга учреждений профессионального образования. Высшее образование в России. № 3 С. 20-27.

Чефранова С.В. (2017). Бакалавр на современном рынке труда. Бакалавр на современном рынке труда. №2(10) C. 61-63.

Sadullayeva Sh.A., Parmankulov F.N., (2024). “Механизм регулирования занятости молодежи в условиях цифровизации общества” modern problems in education and their scientific solutions., vol. 1 № 2 pp. 285-289,

Ткач Г.Ф. Беспамятнова М. (2016). Прикладной бакалавриат как основной механизм профессионализации высшего образования. Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. №3. C. 115-117.

Булатова Г.А. (2017). Мониторинг и оценка трудоустройства выпускников вузов. Экономика Профессия Бизнес. №4 C.21-22.

Druzhinina, E. S. (2024). “Factors of increasing the efficiency of employment of university graduates in the modern labor market” V. D. Rozhkov, E. S. Druzhinina Labor and social relations. vol 1, pp 5-14.

Садуллаева Ш.А., Парманкулов., Ф. Н. ( 2024). “Детерминанты спроса молодых специалистов на рынке труда” Aniq va tabiiy fanlarni rivojlantirishda raqamli texnologiyalarning o‘rni: muammolar va innovatsion yechimlar. Farg’ona.

. Parmankulov F.N. (2024). “Placement of graduates of higher education institutions in the labor market”, “Science and innovation international scientific journal”, volume 3 issue 10.

Khlopina S.Yu. (2013). “Demand and supply in the labor market of the Sverdlovsk region of vocational education specialists” Scientific notes of the P. F. Lesgaft University. vol.7 pp. 156-158.

Ткач Г.Ф. Беспамятнова М. (2016). Прикладной бакалавриат как основной механизм профессионализации высшего образования. Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. №3. C. 115-117.

Степусь И.С. (2016). Стратегическое развитие экономики Арктического макрорегиона и его обеспеченность кадрами со средним профессиональным образованием // Региональная экономика: теория и практика. №11 C. 67-69.

Воловская Н.М. (2014). Плюснина Л.К., Русина А.В. Мониторинг трудоустройства выпускников в системе оценки деятельности вуза // Теория и практика общественного развития. №1 C. 25-26.

Yuklashlar

32 19

Nashr qilingan

Pedagogik nazorat orqali universitet bitiruvchilarining kasbiy malakasini shakllantirish

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Parmankulov , F. . (2025). Pedagogik nazorat orqali universitet bitiruvchilarining kasbiy malakasini shakllantirish. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 6(3/S), 42–54. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss3/S-pp42-54