Использование платформы Moodle при традиционном переходе на обучение иностранных студентов по программе MBBS в Бухарском государственном медицинском институте

  • ассистент кафедры биофизики и информационных технологий, Бухарский государственный медицинский институт, Бухара, Узбекистан

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss7/S-pp35-43

Ключевые слова

система управления курсом / moodle / электронное обучение / высшее образование / домашнее задание

Аннотация

Веб-адаптированные среды совместного обучения часто используются для поддержки индивидуальной учебной деятельности. В этой статье описывается, как пакистанские и индийские студенты могут улучшить качество своего учебного процесса и увеличить способности студентов к выполнению возложенных заданий а также другую работу,  посещать занятия в высших учебных заведениях в рамках программы MBBS для иностранных студентов, поступающих в медицинские институт. Мы описываем внедрение и использование платформ электронного обучения и представим наш опыт использования таких платформ на примере нашего факультета. Анализируем научную деятельность студентов, которые также  используют платформу электронного обучения, где они могут  получить доступ к курсовым ресурсам и домашним заданиям. Кроме того, они должны представить свои домашние задания через платформу, соблюдать строгие сроки и использовать обратную связь от учителей для улучшения качества своих домашних заданий. В данной статье предлагаются результаты научного исследования на предмет использования электронной платформы Moodle при прохождении традиционного обучения в системе очного метода образования.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

Asadova Yu.Using the moodle platform to organize training during the covid-19 pandemic/Education and innovative research №1 http://www.interscience.uz 2021- P.44-54.(In English)

Asadova YU.IUsing the Moodle Platform in Extreme Cases.Centralasian journal of mathematical theory and computer sciences Volume: 02 Issue: 06 | Jun 2021 P.13-19. ISSN: 2660-5309 http://cajmtcs.centralasianstudies.org/index.php/CAJMTCS(In English).

AsadovaYu.I. International journal on human computing studies. Passing the Traditional Lesson with the Help of Open Moodle Platforms. https://journals.researchparks.org/index.php/IJHCS e-ISSN: 2615-8159 | p-ISSN: 2615-1898. Volume: 03 Issue: 5 |Jul 2021 P-1-8

Asadova YU.I. Electronic educational platform-the basis of students ' project activity / II International Online scientific and practical conference "topical issues of pharmacology: from pharmacology development to their rational use" collection of abstracts May 6-7, 2021 -P.138-141(In Russian.)

Asadova YU.I. MOODLE platform – as a basis for organizing during a pandemic covid-19/ II International Online scientific and practical conference "topical issues of pharmacology: from pharmacology development to their rational use" collection of abstracts May 6-7-2021-P.175-176 (In English).

Asadova.YU.I. [Using the MOODLE platform to organize training during the Covid-19 pandemic]. [International scientific and practical conference «modern problems of applied mathematics and information technologies]. Bukhara, SU, 2021, Pages. 482-485. (In English).

Аsadova Yu.I.The use of the moodle platform in the traditional training of foreign students accepted under the MBBS program, the subject of information technologies in medicine [International scientific and practical conference «modern problems of applied mathematics and information technologies]. Bukhara, SU, 2021, Pages. P.485-487(In Russian.)

Ahmed, O. (2005). Migrating from Proprietary toOpen Source Learning Content ManagementSystems, Department of Systems and ComputerEngineering, Carleton University, Ottawa

Al-Ajlan, A., & Zedan, H. (2008). Why Moodle, In L. O’Conner (Ed.), The 12th IEEE International

Budimac, Z., Putnik, Z., Ivanović, M., Bothe, K., &Schützler, K. (2011). On the Assessment and Self-Assessment in a Students Teamwork Based Courseon Software Engineering. Computer Applications inEngineering Education, 19 (1), 1-9

Dantas AM, Kemm RE. A blended approach to active learning in a physiology laboratory-based subject facilitated by an e-learning component.AdvPhysiolEduc 32: 65–75, 2008.

Dougiamas M, Taylor P. Moodle: using learning communities to create an open source course management system. In: World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2003, edited by Lassner D, McNaught C. Honolulu, HI: Assoc. for the Advancement of Computing in Education, 2003, p. 171–178.

Кравченко Г. В., Волженина Н. В. Работа в системе Moodle: руководство пользователя : учебное пособие. — Барнаул, 2012.

M.F. Аtoyeva, R. Safarova. Pedagogical integration as a means of forming professionally important qualities among students of a medical university. Academicia. ISSN: 2249-7137 Vol. 10, Issue 8, August 2020. Impact Factor: SJIF 2020 = 7.13 ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal https://saarj.comэ.

M.F. Аtoyeva. Pedagogical Tests As An Element Of Types Of Pedagogical Technologies. The American Journal of Applied Sciences, 2(09), (TAJAS) SJIF-5.276 DOI-10.37547/tajas Volume 2 Issue 9, 19.09.2020. ISSN 2689-09. 92 The USA Journals, USA www.usajournalshub.com/index.php/tajas 164-169. Имп.5.2.

Farkhodovna, A. M. (2020). The problems of preparing students for the use

of school physical experiment in the context of specialized education at secondary schools. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8 (9), 164-167.

Saidov S.О., Fayzieva Kh. A., Yuldosheva N. B. Atoyeva M.F. The

Elements Of Organization Of The Educational Process On The Basis Of New Pedagogical Technologies. The American Journal of Applied Sciences, 2(09), (TAJAS) SJIF-5.276 DOI-10.37547/tajas Volume 2 Issue 9, 19.09.2020. ISSN 2689-09.92 The USA Journals, USA www.usajournalshub.com/index.php/tajas 164- 169. Имп.5.2.

Atoeva Mehriniso Farhodovna, Arabov Jasur Olimboevich, Kobilov

Bakhtiyor Badriddinovich. (2020). Innovative Pedogogical Technologies For Training The Course Of Physics. The American Journal of Interdisciplinary Innovations and Research, 2(12), 82-91.

Н.П.Клейносова, Э.А.Кадырова, И.А.Телков, О.М.Баскакова, Р.В.Хруничев. Дистанционное обучение в среде Moodle: методические указания. Рязань. - 2011.

Kakasevski, G., Mihajlov, M., Arsenovski, S., &Chungurski, S. (2008). Evaluating Usability inLearning Management System Moodle. In V. Luzar- Stiffler, V. Hljuz Dobric, Z. Bekic (Eds.), The 30thInternational Conference on Information. Informatica 37 (2013) 221–230 Technology Interfaces (ITI 2008), (pp. 613–618),Los Alamitos: IEEE Press

Инновационные методы обучения в высшей школе. Инновационные методы обучения в высшей школе. Выпуск 2015 (Сборник статей по итогам методической конференции ННГУ 12–13 февраля 2015 г.). – Нижний Новгород: ННГУ им. Н.И. Лобачевского, 2015. – 151 с

Literature Review on the Impact of Digital Technology on Learning and Teaching ICF Consulting Services Ltd November 2015

M.F. Аtoyeva. The significance of periodicity at teaching physics. The Way of Science. – Volgograd, 2016. – № 10 (32). – P.62-64.

Атоева М.Ф. Эффективность обучения электродинамике на основе технологии периодичности. The Way of Science. – Volgograd, 2016. – № 10 (32). – P.65-66.

BARRON’S *AP and Advanced Placement Program are registered trademarks of the College Board, which was not involved in the production of, and does not endorse, this book. 7TH EDITION RoselynTeukolsky, M.S

Innovative Methods of Teaching Dr. Damodharan V. S. ACCA, AICWA and Mr. Rengarajan.V AICWA

Strategies for effective teaching. A Supplement for Special Education Louisiana Teacher Assistance and Assessment Program Louisiana Department of Education Cecil J. Picard State Superintendent of Education 2004

Атоева М.Ф. Периодичность обучения физике. Аспирант и соискатель.

– Москва, 2010. – №6. – С. 41-43.

M.F. Аtoyeva. Interdisciplinary relations in physics course at specialized secondary education. The Way of Science.–Volgograd, 2016.– №9 (31). – P.22-24.

International Journal of Research in Education and Science (IJRES)Teaching and Learning with Technology: Effectiveness of ICT Integration in Schools SiminGhavifekr, Wan Athirah Wan Rosdy Faculty of Education , University of Malaya, Malaysia, drsimin@um.edu.my Volume 1, Issue 2, Summer 2015

Лаврентьев Г. В. Дистанционное обучение: теоретико-методологические основы // Вестник Алтайской академии экономики и права. — 2012. — Вып. 2 (25).

M.F. Аtoyeva. Use of Periodicity in Teaching Physics. Eastern European Scientific Journal. – Düsseldorf-Germany, 2017. № 4. –P. 35-39.

M.F. Аtoyeva. Didactic foundations of inter-media relations in the training of university students. International Scientific Journal. Theoretical & Applied Science. p-ISSN: 2308-4944 (print) e-ISSN: 2409-0085 (online). Year: 2020 Issue: 06 Volume: 86, Р. 124.

The learning platform in distance higher education: student’s perceptions. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE January 2019 ISSN 1302-6488 Volume: 20 Number: 1 Article 5

Загрузки

253 147

Опубликован

Как цитировать

Асадова , Ю. 2021. Использование платформы Moodle при традиционном переходе на обучение иностранных студентов по программе MBBS в Бухарском государственном медицинском институте. Общество и инновации. 2, 7/S (авг. 2021), 35–43. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol2-iss7/S-pp35-43.