Inklyuziyani ta’lim sohasiga kirib kelishi: Sharq va G‘arb davlatlaridagi inklyuzivlashishning namoyon bo‘lishi

  • Dotsent, PhD, Logopediya kafedrasi, Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti
  • Magistr, Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss5/S-pp44-47

Kalit so‘zlar

inklyuziya , integratsiya , irqiy segregatsiya , alohida yordamga muhtoj bolalar , diskriminatsiya , differensiatsiya , resurs o‘qituvchi , Finlandiya ta’lim tizimi

Annotasiya

Maqolada Inklyuziv ta’lim tushunchasini ta’lim sohasiga kirib kelishi hamda amaliyotda qanday ijobiy va salbiy jihatlarni namoyon qilayotganligi, shu bilan birgalikda inklyuziyani Yevropa va Sharq davlatlarida qay darajada qo‘llanilayotganligi ko‘rsatilgan. Bu bilan inklyuziv ta’limni O‘zbekiston ta’lim tizimida, oliy ta’lim dargohlarigacha bo‘lgan tizimda qo‘llashda kuzatilayotgan o‘zgarishlar qisman keltirib o‘tilgan. Shuningdek, ijtimoiy differensiatsiyasiyani bartaraf qilish, turli jamoa guruhlarini, xususan rivojlanishida ma’lum bir nuqsoni bor bo‘lgan shaxslarni ta’lim tizimiga jalb qilish orqali, ularni boshqa sog‘lom tengdoshlari bilan birgalikda sotsiallashuvini ta’minlash ilgari surilgan.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

Data of the State Committee on Statistics as of January 1, 2018.

Developing an inclusive education system in Japan. 2016 Hiroko Furuta

Inclusive education in action. Journal No7.2016 http://inclusive-education.uz

U.S Agency for International Development https://pdf.usaid.gov

Unicef.org

www.frontiersin.org

https://www.researchgate.net

https://www.oxfordbibliographies.com

Yuklashlar

112 21

Nashr qilingan

Inklyuziyani ta’lim sohasiga kirib kelishi: Sharq va G‘arb davlatlaridagi inklyuzivlashishning namoyon bo‘lishi

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Abidova , N. ., & Fayzieva , N. . (2024). Inklyuziyani ta’lim sohasiga kirib kelishi: Sharq va G‘arb davlatlaridagi inklyuzivlashishning namoyon bo‘lishi. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 5(5/S), 44–47. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss5/S-pp44-47