DOI
https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss10/S-pp79-84Kalit so‘zlar
raqamli iqtisodiyot , elektron tijorat , Internet makonida iste'molchilarni himoya qilish , shaxsiy ma'lumotlar , onlayn tijorat , raqamlashtirishAnnotasiya
Raqamli iqtisodiyot rivoji va elektron tijorat ommalashib borayotgan bir sharoitda internet makonida iste’molchilar huquqlarini himoya qilish O‘zbekiston uchun dolzarb vazifaga aylanib bormoqda. Maqolada iste’molchilar Internet orqali tovarlar va xizmatlarni sotib olishda duch keladigan asosiy muammolar, jumladan, ishonchsiz ma’lumotlar, sifatsiz tovarlar, pulni qaytarish bilan bog‘liq qiyinchiliklar va huquqiy himoyaning etarli emasligi ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, maqolada O‘zbekiston Respublikasining iste’molchilar huquqlarini tartibga soluvchi amaldagi qonun hujjatlari, raqamli muhitda fuqarolar huquqlarini himoya qilishni kuchaytirishga qaratilgan individual me’yoriy hujjatlar tahlil qilingan. Qonunlar ijrosini ta’minlash, nizolarni bartaraf etish, tovar va xizmatlar sifatini nazorat qilish bo‘yicha muhim vazifalarni bajaruvchi Monopoliyaga qarshi qo‘mita huzuridagi Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish agentligining vazifalariga ham e’tibor qaratilmoqda. Maqolada shikoyatlar uchun yagona platforma yaratish va xalqaro hamkorlik mexanizmlarini ishlab chiqish zarurligini ko‘rsatuvchi misollar keltirilgan. Iste’molchilarga o‘z huquqlarini himoya qilish bo‘yicha ayrim tavsiyalar belgilanib, iqtisodiyotni faol raqamlashtirish sharoitida onlayn xaridlar xavfsizligini ta’minlash va onlayn tijoratga ishonchni oshirish uchun qonunchilik bazasini yangilash zarurligi ko‘rsatilgan.
Ko'chirildi
Bibliografik manbalar
Закон Республики Узбекистан «О защите прав потребителей» от 26.04.1996 года, № 221-I. https://www.lex.uz/acts/14643
Закон Республики Узбекистан «Об электронной коммерции» от 29.09.2022 года № ЗРУ-792, https://lex.uz/ru/docs/6213428
Закон Республики Узбекистан «О персональных данных» от 02.07.2019 года № ЗРУ-547, https://lex.uz/docs/4396428
Указ Президента Республики Узбекистан «Об утверждении стратегии «Цифровой Узбекистан-2030» и мерах по ее эффективной реализации» от 05.10.2020 г., № УП-6079, https://lex.uz/docs/5031048
Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по усилению защиты прав потребителей цифровой продукции (услуг) и борьбы с правонарушениями, совершаемыми посредством цифровых технологий» от 30.11.2023 г., № ПП-381, https://lex.uz/ru/docs/6681115
World Trade Organization https://www.wto.org/english/res_e/res_e.htm
https://www.un.org/ru/ga/unctad/
https://portal.eaeunion.org/ru-ru/public/main.aspx
А.Н. Королева «Защита прав потребителей в условиях формирования цифрового товарного рынка», Юридический вестник Самарского университета, Том3 №3 2017, стр 50 / https://cyberleninka.ru/article/
Научная статья А.А. Коваль, А.Д. Левашенко «Защита потребителей в электронной торговле», Российский Внешнеэкономический Вестник 7-2018, стр 99 / https://cyberleninka.ru/article/
Л. Ачилова «Границы реализации и защиты цифровых прав при оказании туристических услуг в условиях цифровой реальности: научно-практические проблемы и пути их решения», Общество и инновации 09 (2024) / ISSN 2181-1415, стр 51, https:// inscience.uz/index.php/socinov/index
Yuklashlar
213 59Nashr qilingan
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Nashr
Bo'lim
Litsenziya
Mualliflik huquqi (c) 2024 Нилуфар Джураева (Автор)

Ushbu ish Creative Commons Attribution 4.0 Worldwide.











