Транспорт воситаларини ортиқча хавф манбаси сифатидаги тушунчаси ва ўзига хос хусусиятлари

  • Докторант, Бердақ номидаги Қорақалпоқ давлат университети

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss11/S-pp44-50

Kalit so‘zlar

транспорт воситаси , маиший эҳтиёжлар , йирик саноат , ерости бойликлари , ортиқча хавф манбаи , қатнов йўллари , зарар , фаолият , киберфизик тузилмалар , электр скутер , илм-фан , техника , жамоат манфаатлари

Annotasiya

Мақолада ўзига хос қулайлик тақдим этувчи, аммо ортиқча хавф манбаси ҳисобланувчи транспорт воситалари ёритилади. Ҳозирги кунда транспорт воситаларининг кундан-кунга қўпайиши ва ҳайдовчилик маъданиятининг етишмаслиги натижасида йўллар янада тирбанд ва ўзига хос хавф манбаи бўлиб қолди. Статистикага кўра, бир йилда  коронавирус пандемияси  даврида вафот этганлардан кўра, транспорт ҳодидаси натижасида ҳалок бўлганларнинг сони кўп ҳисобланади. Ушбу ҳолат эса транспорт воситаларининг қай даражада ортиқчача хавф манбаи эканлигини кўрсатади. Ушбу мақолада, инсоннинг доимий назоратидан чиқиб кетиш эҳтимоли бўлган ҳаракатланиш воситаси сифатида транспорт воситалари юқори тезлик ва олдиндан кўра олиш имконияти юқори бўлмаган оқибатларга сабаб бўлиши натижасидагиортиқча хавф манбалари ёритилади. Шу билан бирга, бундай ортиқча хавфларнинг манбаи натижасида етказилган зарар қопланишининг ҳуқуқий асослари таҳлил этилади.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

https://lex.uz/docs/5563039

Головизнин А.В. Некоторые аспекты ответственности за вред, причинённый источником повышенной опасности // Актуальные проблемы борьбы с преступлениями и иными правонарушениями. 2013. – № 11-2.

Беззубёнков Д.А. Транспортное средство как источник повышенной опасности / Д. А. Беззубёнков. // Молодой ученый. 2021. – № 50 (392). – С. 167-169. – URL: https://moluch.ru/archive/392/86451/ (дата обращения: 01.10.2024).

Антимонов Б.С. Гражданская ответственность за вред, причиненный источником повышенной опасности. – М.:1952. – 46 с.

Флейшиц Е.А. Обязательства из причинения вреда и неосновательного обогащения. – М.:1951. – 132 с.

Красавчиков О.А. Возмещение вреда, причиненного источником повышенной опасности. – М.:1966. – 347 с.

Майданик Л.А., Сергеева Н.Ю. Материальная ответственность за повреждение здоровья. – М.: 1968. – 48 с.

Ўзбекистон Республикасининг Фуқаролик ҳуқуқи. 2-қисм / Ҳ.Раҳмонқулов ва И.Зокировларнинг ум. таҳр.остида. – Тошкент: Адолат,1999. – 346 б.

Сагрунян В. М. Источник повышенной опасности: новый подход в его понимании // Право и образование. 2009. – № 8. – С. 155.

Румянцев М. Б. Правовое регулирование отношений из причинения вреда источниками повышенной опасности в Российской Федерации и в США: автореф. дис.... канд. юрид. наук. – М.: 2013. – С. 12.

Фуркалюк К.М. Теоретический анализ понятия источника повышенной опасности как категории гражданского права. // Молодой ученый. 2017. – № 14 (148). – С. 562-564. – URL: https://moluch.ru/archive/148/41835/ (дата обращения: 01.10.2024).

Антонов А. А. Беспилотные транспортные средства как источник повышенной опасности // Транспортное право. 2021. № 4. С. 7–10. DOI: https://doi.org/10.18572/1812-3937-2021-4-7-10

Жернова В. М. Информационные системы как источник повышенной опасности в условиях цифровизации // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Право. 2019. Т. 19, № 3. С. 67–71. DOI: https://doi.org/10.14529/law190310

Крыжановская А. А. Гражданско-правовая ответственность за вред, причиненный в связи с использованием сложных программ для ЭВМ: дис. ... канд. юрид. наук. М., 2009. С. 12. Мы разделяем опасения С. Хокинга, И. Маска, Б. Гейтса, Т. Черниговской, рассуждая об угрозах искусственного интеллекта при создании людьми программ, в разы превосходящих когнитивные способности человека.

Yuklashlar

172 32

Nashr qilingan

Транспорт воситаларини ортиқча хавф манбаси сифатидаги тушунчаси ва ўзига хос хусусиятлари

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Искендеров, П. (2024). Транспорт воситаларини ортиқча хавф манбаси сифатидаги тушунчаси ва ўзига хос хусусиятлари. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 5(11/S), 44–50. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol5-iss11/S-pp44-50