DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss1-pp53-60Keywords
advertising , manipulation , localization , consumer , intensity , rhetorical tools , the InternetAbstract
The article discusses the increasing role of advertising in our lives and its importance in transmitting information to people. Not only in Uzbekistan, but throughout the world, leading businessmen and business people use television and the Internet to broadcast advertising, which is one of the most effective methods. Thanks to the widespread use of electronics in the era of technology, a large audience in Uzbekistan and beyond is actively using these means, which contributes to the expansion of advertising broadcasts using these technologies. Advertising has both direct and indirect influence on our lives.
References
Budanova S.V., Ryabinina A.G. Reklama matnlarida diskursiv ikkinchilik // Filologiya fanlari. Nazariya va amaliyotga oid savollar. - 2017. - No 2-2 (68). - b. 91-97.
Gusev V.Yu. Imperativning tipologiyasi. - M.: Slavyan madaniyati tillari, 2013., pp 18-40
Kalinina A.A. Reklama matnidagi ogohlantiruvchi bayonotlarning semantikasi // Semantika bo'yicha tadqiqotlar: universitetlararo ilmiy. yig'ish. - Ufa: Boshqird davlati nashriyoti. Univ., 2016. - S. 132-142.
Melixova L.A. Buyruqning ma’nosi: Dis. … samimiy. filol. Fanlar. - M., 2012. - 256 b.
Funksional grammatika nazariyasi: Vaqtinchalik. Modallik / Javob. ed. A. V. Bondarko. - L.: Nauka, 1990. - 263 b.
Terpugova E.A. Reklama matni imperativ nutqning
Бердышев С.Н. Рекламный текст. Методика составления и оформления [Электронный ресурс] / С. Бердышев. – М.: Дашков и Ко, 2008. – 208 с.
Бернадская Ю.С. и др. Основы рекламы: Учебник / Ю.С. Бернадская, С.С. Марочкина, Л.Ф. Смотрова. Под ред. Л.М. Дмитриевой. – М.: Наука, 2005. – 281 с.
Кохтев, Н.Н. Реклама: искусство слова. Рекомендации для составителей рекламных текстов [Текст] / Н. Кохтев. – М.: Изд-во МГУ, 2004. – 96 с.
Курганова Е.Б. Игровой аспект в современном рекламном тексте [Электронный ресурс] / Е. Курганова – Воронеж: Изд-во «Воронеж. ун-та», 2004. –122 с.
Пирогова Ю.К., Паршин П.Б. Рекламный текст: семиотика и лингвистика. – М.: Междунар. ин-т рекламы, Изд. дом Гребенникова, 2000. – 270 с.
Shamuradova, N. (2021). USAGE OF PARTS OF BODY IN UZBEK AND ENGLISH IDIOMS. Мир исследований, 2(2).
Ibayev, A. J. On the derivational features of corporate small syntactic structures. European multidisciplinary journal of modern science. ISSN, 2750-6274.
Aнвар, И. (2022). СЎЗ БИРИКМАСИ ХУСУСИДА АЙРИМ ҚАЙДЛАР. ZAMONAVIY FAN, TA’LIM VA ISHLAB CHIQARISH MUAMMOLARINING INNOVATSION YECHIMLARI, 3, 34-37.











