DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol2-iss3/S-pp246-250Keywords
Index Terms—scientific translation , terminology , problems , EnglishAbstract
These days, there is a growing demand for the translation of children's literature, which in turn calls for greater scholarly attention to the characteristics and nature of this field. It is important to note that in English-speaking countries, the term "children's literature" encompasses a broader range of works, including those for children, adolescents, and occasionally young adults. The aim of this paper is to explore some of the broader theoretical aspects of translating children's literature. Special emphasis is placed on the topics that have sparked ongoing and often heated debates among theorists, particularly regarding whether certain translation techniques and methods are more beneficial for young readers of the target language. This paper briefly outlines various definitions of children's literature and its characteristics before delving into these issues in greater detail.
References
Хайдарова Р. Ш. Роль и влияние онлайн-обучения на эффективность изучения иностранного языка в процессе образования //Вестник науки и образования. – 2020. – №. 7-2 (85). – С. 75-77.
Хайдарова Р. Ш. Роль и влияние онлайн-обучения на эффективность изучения иностранного языка в процессе образования //Вестник науки и образования. – 2020. – №. 7-2 (85). – С. 75-77.
Хайдарова Р. Ш. Роль и влияние онлайн-обучения на эффективность изучения иностранного языка в процессе образования //Вестник науки и образования. – 2020. – №. 7-2 (85). – С. 75-77.
Хайдарова Р. Ш. Технология проектирования педагогического процесса //Вопросы педагогики. – 2017. – №. 10. – С. 97-100.
Хайдарова Р. Ш. Технология проектирования педагогического процесса //Вопросы педагогики. – 2017. – №. 10. – С. 97-100. 6. Хайдарова Р. Ш. Технология проектирования педагогического процесса //Вопросы педагогики. – 2017. – №. 10. – С. 97-100.
Хайдарова Р. Ш. Технология проектирования педагогического процесса //Вопросы педагогики. – 2017. – №. 10. – С. 97-100.











