Methodology for working with specialized texts in a foreign language

  • Teacher , Andijan State Technical Institute, Andijan, Uzbekistan

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss6/S-pp193-196

Keywords

language for specific purposes , text comprehension , teaching methodology , foreign language learning , intellectual tasks

Abstract

The article examines a methodology for teaching language for specific purposes through three stages of comprehension: adaptation, perception and interpretation of terms, and text analysis. A hierarchical approach to the content analysis of specialized texts is proposed, and the role of the instructor in developing students' intellectual skills is discussed.

References

Браун Х. Д., Ли Х. Обучение по принципам: интерактивный подход к языковой педагогике / Х. Д. Браун, Х. Ли. — Pearson Education, 2015.

Ричардс Дж. К., Роджерс Т. С. Подходы и методы в обучении иностранным языкам / Дж. К. Ричардс, Т. С. Роджерс. — Кембридж: Издательство Кембриджского университета, 2014.

Нанан Д. Обучение языку на основе заданий / Д. Нанан. — Кембридж: Издательство Кембриджского университета, 2004.

Хармер Дж. Практика преподавания английского языка / Дж. Хармер. — Pearson Longman, 2007.

Ларсен-Фриман Д. Методы и принципы преподавания иностранных языков / Д. Ларсен-Фриман. — Оксфорд: Издательство Оксфордского университета, 2000.

Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам. Продвинутый курс: пособие для студентов педагогических вузов и учителей. / Е. Н. Соловова. — М.: 2008.

Downloads

40 5

Published

Methodology for working with specialized texts in a foreign language

How to Cite

Rakhimova, I. 2025. Methodology for working with specialized texts in a foreign language. Foreign Linguistics and Lingvodidactics. 3, 6/S (Jun. 2025), 193–196. DOI:https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss6/S-pp193-196.