DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss7/S-pp115-120Keywords
idioms , French language , digital technologies , gamification , teaching methodology , interactive exercisesAbstract
The article presents the development of a methodology for teaching French idiomatic expressions using modern digital tools and gamification technologies. The relevance of the topic is determined by the need to develop communicative competence and the challenges associated with mastering idioms through traditional methods. The methodology is based on cognitive-discursive, activity-based, and digital approaches. The empirical part includes a pedagogical experiment involving digital platforms (such as Quizlet, Genially, and others), which confirms the effectiveness of the proposed approach.
References
Абдрахманова Р., Королева Е. Использование цифровых образовательных ресурсов в обучении фразеологии французского языка // Современные проблемы науки и образования. – 2022. – №6. – С. 39–44.
Василевич В. Г., Попова З. Д. Фразеология французского языка: учебное пособие. – М.: Высшая школа, 2016. – 228 с.
Капустина Е. В., Любаева И. А. Использование наглядных средств при обучении фразеологизмам на французском языке // Иностранные языки в школе. – 2021. – №3. – С. 131–133.
Королева Е. А. Геймификация в преподавании французского языка: технологии и эффективность // Педагогическое образование и наука. – 2021. – №5. – С. 236–240.
Королева Е. А., Абдрахманова Р. Х. Применение образовательных платформ Quizlet, Wordwall и LearningApps при обучении лексике и фразеологии // Вестник ТГПУ. – 2022. – №12. – С. 245–249.
Хрулёва О. В., Логинова И. П., Тарасова С. В. Геймификация в цифровом обучении: мотивация и вовлечённость студентов // Цифровое образование в России. – 2023. – №4. – С. 474–482.
https://ielanguages.com/frenchphrases.html
https://www.crunchbase.com/organization/idiom-master
https://www.fluentu.com/blog/french/best-apps-for-learning-french/
Downloads
23 12Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Гульноза Алимова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











