DOI
https://doi.org/10.47689/2181-3701-vol3-iss8/S-pp324-330Keywords
digital technologies , writing skills , philology , students , educational methods , pedagogyAbstract
This article examines the impact of digital technologies on the development of writing skills of philology students. It analyzes the modern tools and methods used in the educational process and identifies the advantages and disadvantages of their use. The article conducts a comparative analysis of traditional and digital approaches to writing instruction. The results show that integrating digital resources improves the quality of written language, fosters creativity, and promotes students’ independence. Recommendations are provided for optimizing the learning process through the use of digital technologies.
References
Бим И.Л. Методика преподавания иностранных языков как наука и учебная дисциплина. - М.: Просвещение, 2001.
Бердиева Ш. ОБРАЗ АВТОРА В РОМАНЕ-ГОЛОСОВ С. АЛЕКСЕЕВИЧ «У ВОЙНЫ НЕ ЖЕНСКОЕ ЛИЦО» //Central Asian Research Journal for Interdisciplinary Studies (CARJIS). - 2022. - Т. 2. - №. 5. – С. 499-506.
Зимняя И.А. Психология обучения: Учебник. - М.: Логос, 2004.
Обухова Л.Ф. Развитие письменной речи у студентов: теория и практика. - М.: Академия, 2017.
Куликова О.В. Письменная речь в условиях цифровой трансформации образования // Педагогика. - 2021. - №4. - С. 66–71.
Левина Р.Е., Иванова С.В. Использование цифровых платформ при обучении письму на филологических факультетах // Вестник высшей школы. - 2020. - №2. - С. 45-52.
Warschauer, M. (2007). The paradoxical future of digital learning. Learning Inquiry, 1(1), 41–49.
Downloads
12 8Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Шукурулло Имомалиев

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.











