Ўзбекистонда давлат органлари ва аҳоли ўртасидаги ўзаро ҳамкорлик механизмлари: рақамли мулоҳаза платформаларининг таъсири

  • Етакчи юрист, Комплаенс хизмати раҳбари, ТРЦ «Tashkent City Mall», Тошкент, Ўзбекистон

DOI

https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss6-pp43-49

Kalit so‘zlar

рақамли мулоҳаза платформалари , электрон ҳукумат , фуқаролик иштироки , рақамли диалог , Ўзбекистон

Annotasiya

Маълум бўлдики, Ўзбекистонда рақамли давлат бошқаруви ривожланиши билан бирга давлат органлари ва аҳоли ўртасидаги ўзаро ҳамкорлик каналлари кескин кенгаймоқда. Ўрнатилди,ки рақамли мулоҳаза платформалари (Президентнинг виртуал қабулхонаси, My.gov.uz ва бошқалар) мурожаатларни қабул қилиш, таснифлаш ва назорат қилишнинг асосий инструментларига айланган. Аниқланди,ки платформалар миллий, ҳудудий ва идоралараро даражаларга бўлиниши уларнинг функция ва қамровини белгилайди. Таъсир баҳоланди: мурожаатларни кўриб чиқиш тезлиги ва ечим топган мурожаатлар улушининг ўсиши фуқаролар иштирокини кучайтиради. Мунтазамликлар тавсифланади, жумладан, рақамли тенгсизликнинг аҳамияти ва фуқаролар ишончининг рақамли хизматлар самарадорлигига боғлиқлиги. Таклиф этилган «рақамли диалог» модели ва самарадорлик кўрсаткичлари давлат органлари сиёсатини такомиллаштиришда қўлланилиши мумкин.

Ko'chirildi

Kuchirilganligi haqida ma'lumot yuk.

Bibliografik manbalar

Узбекская газета. «Виртуальная приёмная Президента за 2024 г. обработала более 9,3 млн обращений». 2024.

Агентство государственных услуг. «Цифровые услуги достигли цели этого года!» (новость от 31.12.2024). Меморандум о количестве услуг и пользователей портала my.gov.uz.

Газета «Светлый путь» (Россия). Статья о регионе (Ивановской обл.) о практике работы цифровой платформы обратной связи.

Официальный сайт pm.gov.uz. «Для обращения граждан запущен официальный Telegram-бот Министерства здравоохранения» (10.01.2023).

United Nations. E-Government Survey 2022: The Future of Digital Government. UN, 2022.

Виртуальная приёмная Президента (pm.gov.uz). Информация о рассмотренных обращениях граждан (май 2024).

Агентство государственных услуг. «Цифровые услуги достигли цели этого года!» (новость от 31.12.2024). Меморандум о количестве услуг и пользователей портала my.gov.uz.

Газета «Светлый путь» (Россия). Статья о регионе (Ивановской обл.) о практике работы цифровой платформы обратной связи – для примера организации обратной связи в Республике Узбекистан.

Официальный сайт pm.gov.uz. Статья от 10.01.2023 «Для обращения граждан запущен официальный Telegram-бот Министерства здравоохранения».

Anhor.uz. «Хокимият Ташкента запустил удобный Telegram-бот для обратной связи с горожанами», 16.09.2024.

Правительственный портал gov.uz. «Телеграм-бот ГНК – к услугам населения» (old.gov.uz, 19.03.2020).

Курсив (Uzbekistan). «Портал «Халк назорати» заработает по всей стране», 16.06.2025. О планах развертывания сервиса «Халк назорати» для жалоб на строительство по всей Узбекистану.

UNICEF. «Глобальный ситуационный анализ по Узбекистану, 2024». Статья Anhor.uz (08.10.2024) «Половина узбекистанцев никогда не пользовалась интернетом». Приведена статистика цифрового разрыва: доступ к интернету, гендерные и региональные различия.

Официальный сайт Администрации Президента (pm.gov.uz). «В Узбекистане значительно упрощено получение государственных услуг». Отчет о реформе госуслуг, включая запуск обратной связи: Telegram-бот, страница Facebook, телефон 1148.

Поддержка ООН/ЕС и других международных программ. Программы повышения цифровой грамотности, медийной свободы и открытости в Узбекистане.

Yuklashlar

6 2

Nashr qilingan

Ўзбекистонда давлат органлари ва аҳоли ўртасидаги ўзаро ҳамкорлик механизмлари: рақамли мулоҳаза платформаларининг таъсири

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Бекмирзаев, Ф. (2025). Ўзбекистонда давлат органлари ва аҳоли ўртасидаги ўзаро ҳамкорлик механизмлари: рақамли мулоҳаза платформаларининг таъсири. Jamiyat Va Innovatsiyalar, 6(6), 43–49. https://doi.org/10.47689/2181-1415-vol6-iss6-pp43-49